Cum să ajungi om de succes, lucrând pentru sine
Cum să ajungi om de succes, lucrând pentru sine
Daca nu trece măcar o zi în care repari, înșurubezi, instalezi ceva acasă sau la vecini, ar trebui să te gândești serios cum să începi să lucrezi pentru tine. În zilele noastre, un maestru inteligent își poate deschide propria afacere profitabilă.
Instabilitatea cauzată de pandemie a făcut ca munca de acasă să fie o normă banală și inevitabilă. Acum tot mai mulți oameni preferă confortul de acasă unui birou înfundat și plin de viața și își direcționează bugetul principal pentru a crea condiții confortabile pentru muncă și petrecerea timpului liber. Nu e de mirare, că în 2022, vânzările produselor pentru casă au crescut până la 465 miliarde de dolari. Aceasta înseamnă că vor fi multe lucrări de asamblare, instalare, vopsire a podelei, înlocuire a instalațiilor sanitare la domiciliu și, prin urmare, un specialist calificat va fi solicitat pe piață.
Fie că visezi la o afacere sau chiar dacă conduci deja, ar fi bine să te gândești cum să menții afacerea competitivă și să câștigi cât mai mult posibil. De aceea, am venit cu câteva metode prin care meșterul pe oră și alți bricolageri își pot multiplica veniturile și reuși. Bonus: majoritatea nu te vor costa nici un ban!
Cu ce începi?
Pornirea unei afaceri fără un plan seamănă cu o călătorie fără destinație. Să fii aventuros și spontan în vacanță poate fi distractiv, dar începerea și conducerea unei noi afaceri trebuie abordate foarte rațional. Și doar postarea unui anunț pentru a căuta clienți, așa cum era înainte, nu va fi suficientă.
Începe prin a te gândi unde vrei să ajungi. Apoi stabilește niște obiective și creează repere care te vor ajuta să știi că le atingi. Răspunde-ți la întrebări:
Ce fel de venit caut?
Câți clienți voi avea?
Ce clienți voi deservi?
Ce vreau să fac mai exact?
Care va fi programul meu?
Scrie răspunsurile pentru cele trei perioade de timp care urmează: peste șase luni, peste trei ani și peste cinci ani. Apoi setează o notificare de calendar pentru ca să-ți revizuiești planul de afaceri la acele intervale și ca să vezi dacă ești pe drumul cel bun. Nu-ți faceți griji, îl poți personaliza după cum este necesar. Gândește-te la un plan de afaceri ca la un document viu care se schimbă odată cu experiența și înțelepciunea, pe care o câștigi în fiecare zi pe măsură ce crești în domeniul tău.
Aptitudini necesare
Ele pot fi împărțite în două categorii: competențe care generează venituri și cele care sunt solicitate.
Cele mai bine plătite locuri de muncă necesită abilități speciale. De exemplu, repararea transportului este imposibilă fără cunoștințe de mecanică și educație relevantă. Totuși, dacă comparăm meșterii de profil larg și cei cu specializări restrânse, cei mai solicitați în 2021 au fost meșterii care efectuează reparații minore la domiciliu, lucrează în curte, precum și cei care montează tot felul de echipamente - de la televizoare la ventilatoare de tavan.
Cel mai favorabil, potrivit lui Allan Lee în ”The Handyman's Journey”, sunt locurile de muncă care necesită anumite abilități specializate (de exemplu, instalarea și repararea aparatelor, cablaje electrice), dar sunt relativ ușor de realizat. Gândește-te la ce ai vrea să faci și la ce te simți ca un profesionist. Poți deveni un maestru în repararea și înlocuirea corpurilor sanitare și a robinetelor, curățarea chiuvetelor și a scurgerilor, înlocuirea ventilatoarelor de tavan, corpurilor de iluminat și prizelor electrice.
Desigur, opțiunea ideală ar fi extinderea treptată a competențelor și acumularea de competențe în direcții diferite. Așa devin întrebați specialiștii și ajung la un venit stabil. Astfel, constructorul poate învăța abilități suplimentare pentru ca la finalizarea construcției să instaleze electricitatea în clădire sau să conecteze toate instalațiile sanitare.
Fă lucrul pe care oamenii îl urăsc
Oamenii de afaceri sunt bucuroși să externalizeze nu numai munca pe care nu o pot face, ci și munca care nu le place. O modalitate de a deveni de neînlocuit este să preiei acea slujbă foarte urâtă și monotonă.
Gândește-te la curățarea cuptoarelor, la dezghețarea congelatoarelor, la rearanjarea mobilierului după o transportare, la organizarea garajelor și la vopsire. Asigură-te că adăugi aceste opțiuni la lista ta de servicii pentru a încuraja clienții să se gândească la problemele de zi cu zi pe care le poți rezolva.
Cum găsești clienții?
Chiar dacă cererea este principalul avantaj al acestei linii de lucru, nu trebuie să te aștepți că clienții vor apărea în mod magic. Există trei moduri simple și eficiente de a atrage primii clienți:
- Postarea anunțurilor pe site-uri și forumuri relevante. Dacă ești angajat în construcții, atunci ar fi logic să plasezi o descriere detaliată a lucrărilor efectuate în secțiunea de anunțuri de construcție. Dar alegerea unor astfel de platforme de marketing trebuie tratată cu atenție, deoarece șansele de a găsi clienți vor depinde direct de popularitatea resursei.
- Cere ajutor familiei și prietenilor. Nimeni nu știe mai bine decât ei cât de practic ești. Și recomandările din gură în gură, așa-numitul „radio baba” este una dintre cele mai bune tactici de marketing. Poți chiar să le ceri să înmâneze cărți de vizită.
- Crearea unui site personal. Poate fi un simplu site carte de vizită. Este important ca acesta să fie cât mai informativ posibil și, pentru o mai mare claritate, este de dorit să plasezi un catalog complet al lucrărilor tale. Acesta este singurul mod în care clienții pot fi siguri că ești un maestru al meșteșugului tău și că îți faci treaba bine.
- Distribuie flyere. Postarea de flyere la magazinele locale de construcție/amenajare sau pe panouri de buletin poate fi o modalitate eficientă și accesibilă de a-ți promova serviciile în zona ta. Puteți să proiectezi glyere cu un program precum Canva și să le imprimi sau să comanzi crearea lor.
Recenziile decid
Nimic nu este mai bun decât aprecierea pentru a motiva oamenii să te angajeze. Poate fi incomod să ceri acest lucru la început, dar este foarte important ca fiecare dintre ei să lase feedback cu privire la serviciul oferit. Chiar și serviciile de transport de mărfuri (de asemenea, livrarea este inclusă în numărul lor), clienții o aleg doar pe baza recenziilor de pe rețea. Fiecare client viitor se va baza pe experiența predecesorilor săi. Prin urmare, să roagă amabil clienții să-ți evalueze serviciile. Acest lucru se poate face în mai multe moduri:
- Feedback prin e-mail. În viitor, această recenzie poate fi postată pe site-ul tău web.
- Recenzii pe platformele sau forumurile specializate prin care clienții au aflat despre tine. Acest lucru va afecta clasamentul, ceea ce va ajuta la plasarea profilului în primele rânduri, crescând numărul de comenzi potențiale.
- Postări sau recenzii pe rețelele de socializare (Facebook, Instagram).
Recenziile bune sunt o garanție a muncii constante și a veniturilor stabile, deoarece fiecare client dorește să fie sigur de calificările și decența maestrului ales și de calitatea serviciilor oferite. Recenziile sunt cheia succesului afacerii tale.
Fă-ți bine treaba menținând un comportament profesionist și păstrând o atitudine prietenoasă în timp ce lucrezi. Dacă clienții sunt mulțumiți de munca ta, cel mai probabil, te vor lua în considerare pentru proiecte viitoare, te vor recomanda prietenilor și familiei lor și vor lăsa feedback pozitiv.
Începe să câștigi chiar acum
și profită de posibilitățile platformei noastre chiar acum